ultraljud!!

Herregud...har sett världens bästa film idag.
Filmen på min och Anders lilla dotter. Japp det ligger en liten flicka i min magen. Helt sjukt. Var väldigt nervös innan vi gick in till barnmorskan. Har sovit jättedåligt inatt också. Alla tankar man har i huvudet. "Tänk om där inte e någon bebis" "Tänk om det e något fel". Ja du man kan oroa sig för att allt ska gå fel. MEN det var inga fel på vår bebis. Alla lemmar, delar o all anatomi var där den skulle vara. Skönt. Hjärtat det slog för fulla muggar.
Det märkliga var att hon rörde på sig hela tiden men jag kände inte alls det, kanske beror det på att barnmorskan hela tiden rörde o tryckte på min mage med sin apparat. eller så e det helt enkelt för tidigt.

Ska dock dit igen om 2 veckor, vi var lite tidiga med ultraljudet. Är i 16+6 idag så de ville mäta bebisen igen om 2 v. Kul att få se henne en gång till så snart.

Hälsade även på Morfar på lassarettet när vi ändå var där. Han var pigg o snackig. Lite svårt att andas men han halvlåg ner s det e inte så konstigt. Han berättade hur han skadade sin tå på jobbet för många år sen och att han fick en avklippt stövel att gå med för an hade ont i tån. Berättade även hur personalen är, han verkar tycka om dem men han säger att de tvingar honom att dricka en massa. Fick veta sen att det var kontrastmedel inför en röntgen. Morfar e för rolig. Vi fick gå efter typ en timme för då skulle han upp o få en nål i halsen istället för att de ska behöva sticka honom hela tiden.

Sen var det ju bara till att ringa alla som ville ha reda på hur det hade gått på ultraljudet.
Blev en hel del samtal.

Nä nu ska jag gå o lägga mig o antagligen drömma en av alla mina konstiga drömmar.

Ska lägga in bilder på bebisen när jag har lånat en scanner.

Puss o kram Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0