Lucia


Idag har jag varit på Elias dagis o tittat på barnen när de hade luciatåg! De skulle vara utomhus av någon anledning så man fick ha ordentligt med kläder. Rätt så kul o se alla barnen som små michelintomtar och lucior. Där var även en liten pepparkaksgubbe men han blev lite ledsen under sången.
Elias var jättesöt, han kunde ju knappt gå eftersom han var så påpälsad =) Tur var det eftersom det snöade lite. De stod under tak men sen skulle ju alla bort o leka. Så kläderna var inte rena så länge.
Sen blev det fika, kaffe o lussebullar. Gott med lite varmt.
Elias sjöng nog bara på tipp tapp- låten och blinka lilla stjärna men han var duktig ändå!

Igår var jag och Anders på det sista ultraljudet.
Hon har blivit stor. Japp det e fortfarande en flicka, hon kollade noga efter :)
Vägde ca 1800g.
Allt såg jättebra ut. Normalt.
Man kunde tom se en massa hår på huvudet. Det trodde jag inte.
Barnmorskan räknade ut att hon kommer väga ca 3500g om jag går tiden ut och hon växer i jämn takt. Men som barnmorskan sa så gör de flesta bebisarna inte det. Vissa dagar växer de mer än andra.
Barnmorskan undrade hur mycket jag vägde vid födseln. Sa att det var vanligt att ens bebis väger ungefär samma som en själv. Kom mer dock inte ihåg hur mycket jag vägde.

Det kommer bilder sen när vi har scannat dem!

Har annars en fullspäckad vecka med både det ena o det andra. Men det viktigaste är att bli klar med alla julklappar denna veckan. Undrar om jag lyckas :/

Natti natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0