Ullared

Japp var ju där i lördags!

Vi skulle egentligen ha kört 4.30 på morgonen...usch. Jag ringde o väckte Madde vid 4.10 så det tog lite längre tid innan hon och Jocke kom hit. Har för mig att vi körde lite efter 5 istället. Usch vad tidigt det var. Beckmörkt ute och det tog ju rätt lång tid innan solen dök upp.

Christian hade sovit över hos oss så det blev en full bil. Hade lånat moster Anettes bil eftersom den är större än vår och Maddes bilar. Blir ju rätt många påsar vid en Ullaredstur. Jag och Anders skulle ju mest upp för att handla till bebisen.

De hade redan öppnat när vi kom dit men det var nästan ingen kö så det var iaf skönt.

Så mycket folk det blev under förmiddagen. När vi väl kom till leksakerna var där smockfullt med folk. Hade ju tänkt kolla julklappar till barnen vi ska ge men man pallade inte gå där. Hittade iaf en grej till Neo :)

Det var lika mycket folk vid julsakerna så där gick jag bara snabbt förbi. Madde, Jocke o Christian hade redan gått i förväg eftersom jag och Anders tog lite tid på oss vid bebisgrejerna. 

                               
      

     

     

  

Detta e sakerna vi köpte till bebisen. Köpte även täcke, kudde, plastad frotté och några lakan o örngott. Blev en hel del grejer. Köpte även lite andra saker och kläder till både mig och Anders. Notan blev på 4000 kr. Anders var lite nervös ett tag när jag stoppade ner body efter body i vagnen. Då höll han lite koll på hur mycket det skulle kosta. Vi hade satt in pengar så det skulle räcka men som alltid annars springer det lätt iväg. men pengarna räckte och vi fick köpt en hel del av det vi behöver.

Kunde äntligen bocka av flera saker på min lista.

Dock har vi en del grejer kvar på listan som kostar lite pengar. Får köpa lite då o då. Några saker kanske man kan önska sig sen. Något tänkte jag se om jag kan hitta på blocket.

Madde hade kört hela vägen upp så hon orkade inte köra hem. Så det blev Jocke som fick köra den första biten men sen blev han också trött så då tog Anders över ratten. Jag var helt slut för jag hade vaknat redan vid tjugo över tre och sen inte kunnat somna om.
Sov nästan hela resan hem.

Dumle hade vi lämnat hos Anders mamma Inger. Så honom körde vi o hämta efteråt.

Man var ju helt slut dagen efter så då gjorde vi inte så mycket mer än var på julmarknad i Björnstorp mer mamma. Åt frokust hemma hos henne innan.
Mamma köpte en krans att hänga på dörren och sen köpte hon 2 amaryllis, jag fick den ena. Tack mamma...

Nä nu pallar inte min rygg mer så nu ska jag nog gå o lägga mig!!

Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0