Besök

Idag fick vi oväntat, men mkt trevligt besök av Madde och Jocke. De ville ha kaffe.

Av någon anledning så kom vi på att vi skulle fixa grejerna till hallen.
Så Anders och Jocke stack o köpte lister och dörrfoder till hallen. Jag o Madde körde till Ikea. Vi ska ha ett skoskåp så Madde tyckte vi kunde sticka dit. Där var sjukt mycket folk eftersom det stänger den 18 okt. Mycket grejer på nersatt pris. Det nya ute på Svågertorp öppnar den 21 tror jag och eftersom det var så mycket folk på Bulltoftas så kan jag bara tänka mig hur mycket folk det kommer vara på det nya.

Vi hittade iaf skåpet vi skulle ha. Tror inte jag har gått igenom Ikea så snabbt som vi gjorde idag. Hann knappt med Madde. Tyvärr var inte skåpet billigare men det kostade bara 699. Köpte även en papperskorg att ha presentpappersrullar i. E trött på att de trillar varje gång man ska ta ut dammsugaren ur städskåpet.
Vi var iaf tillbaka innan killarna, så det hade gått undan.



Här ligger det i väntan på att Anders ska sätta fast det i väggen. Det har bara två ben framtill.

så här ser det egentligen ut.
SKÄR Skoskåp 3 fack

Jag o Anders behövde även köra o storhandla men det fick bli ett senare projekt. Medan jag och Madde byggde skåp satte Anders upp dörrfodrena. Tyvärr råkade han såga fel så den ena blev för kort. Ska köpa ny imorgon. Sen e det bara listerna och upp med alla grejer igen. Sen e hallen färdig. Skönt. Det enda jag ska hitta nu är en spegel och något till väggen mot köket.
Kan ni gissa vad Jocke gjorde under tiden...jo kollade på tv. Anders vill helst göra sitt själv, säger att han e alldeles för petig :)

Blev iaf storhandlig på CG sen. Vi tänkte även baka kanelbullar eftersom det är kanelbullens dag idag. Vi lyckades med både det och laga mat. Baket stod jag för och Anders stod för matlagningen.

 
Resultatet :)

Dumle tyckte även det var gott för han snodde mitt papper.

Madde berättade även om monster hon hade hittat ute på deras rum igår. Lät sjukt äckligt, såg en bild igår och jag fattar att hon tyckte det var räligt. Tom Sonny tyckte den var rälig. Dock var det lite roligt när hon berättade och visade hur den hade sett ut...

Nä nu ska jag kolla på Cranford på SVT Play.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0