Födelsedagskalas

Igår var vi i Hemmestorp på kalas. Min farmor fyller 85 i nästa vecka. Dock var vi inte hemma hos farmor o farfar utan hos min faster Carina. Det var hon som hade fixat med mat och allt. Farmor ville som vanligt inte ha några presenter så vi köpte lotter tillsammans med pappa. Jättegod mat fick vi. Fläskfilé med potatisgratäng. Gott! Min kusin Anna från Kristianstad kom lite senare eftersom hon fick ta bussen. Hon brukar låna sin mammas (min fasters) bil men den ville visst inte starta. Min faster kunde inte komma.

Efter kalaset körde jag, Anders och Christian in till Sandby o hämtade Thisa. De skulle in till Lund och jag skulle ändå släppa av Christian så....

Hade sagt till att jag inte skulle hämta inatt utan de fick fixa taxi. Det slutade iaf med att jag fick hämta Anders vid "Mango" vid typ 3. Hade typ sovit i 20 min för jag kunde inte somna pga ryggont. Så jag var inte riktigt road egentligen..Men vad gör man inte.

Idag har vi bara slappat och inte gjort någonting. Jag har sytt en del på bebistäcket (en liten del). Detta kommer ta tid  :)
Måste köpa eller fixa fram en bra lampa. Den jag har i storarummet har inget bra ljus...
Har ju lite tidspress på mig.

I fredags var jag o Stina o hälsade på Fridha och hennes lilla bebis. Tindra ska hon heta. Mycket brunt hår och riktigt söt. Hon är ungefär en månad gammal men var rätt stor när hon föddes. Om jag inte minns fel så vägde hon 4,9 kg vid födseln. Tänk och trycka ut en sån bebis.

Nu är min 4 dagars ledighet slut. Den går alltid lika fort. Och jag har den bara en gång på 8 veckor. Men det e inte alla som e ledig så många dagar i sträck så man får ju vara glad ändå.

Pratade med Stina innan. Hon ska bara jobba 2 veckor till sen går hon på havandeskap. Taskigt. Jag väntar fortfarande på besked om jag får det. Håller fingrarna, tror dock inte att det e något problem eftersom jag jobbar i vården. Men man vet ju aldrig.

Nä nu ska jag nog fortsätta sy...

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0