Igår!

Igår var jag ledig men var tvungen att köra in till jobb en snabbis. Skulle lämna in lapp om man ville bli vaccinerad eller ej. Men eftersom jag inte fick tag i min barnmorska så fick det bli ett nej. Vet ju inte om gravida har blivit godkända för vaccinet än eller vad. På Smittskyddsinstitutets hemsida blir man inte mycket klokare på vad som gäller. Får väl se!

Hämtade även upp Tezz på jobbet för en liten runda på Nova. Många av mina linnen har börjat bli slitna så jag tänkte köpa några nya. Blev ett svart och ett mörklila. Har nog inga kläder i lila men tyckte jag behöver lite färg i höst.

Skulle sen passa Elias för Stina och Thomas skulle till banken. Passade väl honom i typ 1 ½ timme. Han är verkligen ett litet krutpaket. Det ska lekas hela tiden. Det första han gjorde var att ta ner mina två Nalle Puh lådor från skänken för i den ena har jag alla Nintendo "Game & Watch". Han ska ha den rosa "handdatorn" som jag fick för gud vet hur många år sen och jag ska ha ett av spelen och trycka på. Det roliga är att där e inga batteri i nån av dem, man ska bara sitta o trycka. Sen skulle det lekas med Dumles koppel och alla skor i hallen. Det slutade med att allt låg i Dumles bur.

Anders hann även bli färdig med hallen. Jätteskönt. Blev jättefint. Nu ska jag bara hitta en spegel och lite till väggarna. Anders ska även sätta upp ljudlådan till ringklockan och ett telefonjack.



Har tyvärr ingen före bild men så här fint blev det iaf. Hallen blev mycket större när garderoberna åkte ut.
Funderar även på att hitta en stol att ha där pallen står. Eller så får jag fixa till pallen för den är inte alls fin längre. Har en massa spackel och färg på sig. Sen kommer ju vagnen stå där så det kanske inte e lönt att köpa en stol. Får fundera.

Imorse vaknade jag med värsta krampen i min högra vad. Inte alls ett trevligt sätt att vakna på. Har haft lite småont under dagen. Tog på mig stödstrumpor, tänkte att det kanske skulle hjälpa. Vet inte men värken har iaf försvunnit. Hoppas jag inte får kramp i natt också. Fick tipset av en arbetskamrat att ha på varma sockar. För henne hade det hjälpt. Om jag får kramp fler gånger får jag väl prova det.
 
Inte nog med att jag har haft ont i vaden. Har även haft ont i vänster höft. Det har gjort riktigt ont under hela dagen. Vet inte riktigt varför men antar att jag kommer ha ont lite här och där framöver. Var dock lite jobbigt att jobba ikväll, men det gick. Gjorde mest ont de första stegen sen gick det iaf.
Ska jobba kväll imorgon också men sen e jag ledig i hela fyra dagar. Skönt. Hoppas nattens sömn tar bort det onda i höften. Har ju stödbältet när jag jobbar men det funkade inte för höften.

Hann även in en liten runda på Nova idag igen. Hade egentligen tänkt köpa lite trosor men så hitta jag lite varma tröjor på Gina. Tänkte nu inför kylan att jag får nog köpa in lite varma tröjor. Är ju inte säker på om jag kommer kunna knäppa vinterjackan eller vad för vinterjacka jag ska ha heller för den delen. Beror väl lite på.
Det blev en vaniljvit stickad tröja som är lite längre i modellen.
Tyvärr går det inte att kopiera in bilden och länka fungerar inte så bra heller. Den heter iaf Ella knitted tunic för den som är nyfiken.  

Nä nu ska jag kolla på lite tv sen tror jag faktiskt att sängen kallar!!

Natt natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0